Dersin Adı | Halk Sağlığı ve Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM 332 | Bahar | 0 | 8 | 4 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin, halk sağlığı hemşireliği ve ruh sağlığı hemşireliği derslerinde öğrendikleri bilgileri halk sağlığı ve ruh sağlığı hemşireliği uygulama alanlarına entegre etmeleri amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, Halk sağlığı ve Ruh Sağlığı hemşireliği uygulama alanlarında hemşirelik bakımının gözlenmesi, uygulanması ve teorik bilgi ile ilişkilendirilmesini içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Iş Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması Kurum Ziyaretleri | |
2 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Iş Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması Kurum Ziyaretleri | |
3 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Iş Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması Kurum Ziyaretleri | |
4 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Iş Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması Kurum Ziyaretleri | |
5 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Iş Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması Kurum Ziyaretleri | |
6 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Iş Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması Kurum Ziyaretleri | |
7 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Iş Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması Kurum Ziyaretleri | |
8 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Iş Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması Kurum Ziyaretleri | |
9 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Iş Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması Kurum Ziyaretleri | |
10 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Iş Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması Kurum Ziyaretleri | |
11 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Iş Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması Kurum Ziyaretleri | |
12 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Iş Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması Kurum Ziyaretleri | |
13 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Iş Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması Kurum Ziyaretleri | |
14 | Okul Sağlığı Hemşireliği, Iş Sağlığı Hemşireliği, Aile Sağlığı Merkezi Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği Klinik Uygulaması Kurum Ziyaretleri | |
15 | Dersin Değerlendirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
| |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 60 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | 1 | 20 |
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 8 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | 1 | 32 | |
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. | X | ||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. | X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | |||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | ||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | |||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. | |||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest